کد مطلب:31824 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:431

بشارت به ظهور مهدی











ارسله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین كله و لوكره المشركون- صلی الله علیه و آله-[1] خداوند او را با هدایت- قرآن- و دین حق فرستاده است.

او را فرستاده است تا آن دین را بر تمامی دینها پیروز گرداند، هرچند مشركان از فیروزی و فراگیری اسلام ناخشنود باشند.

خداوند بر محمد و خاندان او درود بی پایان می فرستد.

یكی از مهمترین ویژگیهای دین اسلام، به عنوان آخرین دین خدا، آن است كه خداوند آن دین را بر تمامی ادیان پیروز می كند. اسلام در سرتاسر جهان با سربلندی و سرافرازی بر همه ی دینها چیره می گردد و حضرت علی علیه السلام در هنگام شهادت به خوبی می داند كه این آیه ی شریفه هنوز تحقق نیافته است. می خواهد با بیان این آیه آینده ی

[صفحه 31]

روشن اسلام را ترسیم كند. می خواهد در دلها امید را زنده گرداند. می خواهد در كالبد بی جان شیعیانش روح تلاش و حركت بدمد. می خواهد به ظهور فرزندش حضرت مهدی علیه السلام بشارتی دوباره دهد. پیشتر هم در این باره در موارد گوناگون سخنان ارزشمندی را فرموده بود، از جمله در تفسیر همین آیه از او نقل شده است كه فرمود:

صاحب این امر پنهان خواهد شد به خاطر آن كه عذر او در این پنهانی كاملا روشن گشته است. چرا كه فتنه در دلها فراگیر می شود تا آنجا كه نزدیكترین افراد به او- عموی آن حضرت- دشمن ترین وی می شود. و این نهان زیستی ادامه می یابد تا آن كه خداوند هنگام ظهور، او را با لشگریانی كه دیده نمی شوند یاری می كند و دین پیامبرش را به دست توانمند او بر تمامی دینها پیروز می گرداند، هرچند كه كافران از این پیروزی ناخرسند باشند.[2].

[صفحه 33]


صفحه 31، 33.








    1. سوره توبه آیه 33.
    2. و غاب صاحب هذاالامر بایضاح العدذر له فی ذالك، لاشتمال الفتنه علی القلوب، حتی یكون اقرب الناس الیه اشدهم عداوه له، و عند ذالك یویده الله بجنود لم تروها، و یظهر دین نبیه صلی الله علیه و آله و سلم علی یدیه علی الدین كله و لوكره المشركون. (تفسیر نور الثقلین ج 2 ص 212).